-音速山谷-

Sky and Sea - I Hate This Place

【这首歌十分符合我心中的Stucky.】


If I were the ocean

如果我化为海洋

Would you be the sky

那么你是否愿意化为天空

We could reflect each other’s colors

我们可以映照彼此的颜色

With never a doubt

没有一丝疑虑

And I’d be as deep

我深邃无底

As you are high

你高远无边

Clinging to every last word

深深依恋你

That falls from your clouds

从云端滑落的语句

They call me Atlantic

他们呼唤大西洋

Because I’m dark and I’m blue

因为我深暗又幽蓝

The currents of cold introspection pull

寒冷的洋流自省地拉拽

Dive too far you may drown

潜得太深也许会让你溺亡

But call from above

但来自上空的呼唤

Your warmth brings me to you

你的温暖把我带向你

And we dance as we rise droplets slow crystalized

我们带着缓慢结晶的液滴舞蹈飞升

Tumble heavy back down

然后又重重坠落

And there you go, Sunset

日落时 你走了

Gathering gold in the dusk

在黄昏时候收集金色波光

So precious on the foamy troughs and crests

泡沫般的波谷浪尖是如此的珍贵

That keep us apart

却让我们各在一方

But somewhere far from here

然而在遥远的某处

Our horizons still clutch

我们的地平线依旧紧贴在一起

You close to me, you’re the sky and I’m the sea

你离我如此之近 你就是蓝天 一如我就是海洋

I’m calling you now

现在我呼唤着你

Clinging to every last word

深深依恋你

That falls from your clouds

从云端滑落的语句



评论(3)
热度(165)

© -音速山谷- | Powered by LOFTER